عطرهای ارگانیک و طبیعی


به طور کلی اسانس عطرها از مواد مختلفی مانند محصولات جانوری، گیاهان و یا مواد شیمیایی استخراج می‌شوند؛ بنابراین عطرها را می‌توان از لحاظ نحوه‌ی ساخت به دو دسته تقسیم‌بندی کرد: عطر‌های طبیعی و عطر‌های مصنوعی.

در تولید عطرهای طبیعی، از مواد ارگانیک برای رایحه سازی استفاده می‌شود؛ درحالی که عطر شیمیایی حاصل ترکیب مواد مصنوعی است. بعضی از عطرها علاوه بر این که طبیعی هستند به صورت وگان تهیه می‌شوند یعنی در فرایند تولید آن‌ها از هیچ نوع محصولات جانوری استفاده نشده و تنها محصولات گیاهی مورد استفاده قرار گرفته است.

در سال‌های اخیر بسیاری از مردم جهان ترجیح می‌دهند از محصولات طبیعی، ارگانیک و وگان استفاده کنند چرا که هم سالم‌تر و طبیعی‌ترند و هم دوستار محیط زیست محسوب می‌شوند و به ایجاد چرخه‌ی پایدار در طبیعت کمک می‌کنند. عطرهای ارگانیک و وگان هم مانند بسیاری از محصولات دیگر طرفداران خاص خود را دارد.

انواع مختلف عطرهای ارگانیک و طبیعی

عطرهای طبیعی از اسانس‌های طبیعی و روغن‌های پایه ساخته شده‌اند که این مواد و روغن‌ها مستقیما از گیاهان استخراج می‌شوند. دو روش رایج در ساخت رایحه‌های طبیعی عبارتند از متد دی‌اکسید‌کربن و فرآیند ساده.

  • در متد دی‌اکسید‌کربن از co2 تحت فشار برای استخراج مواد فیتوکمیکال یا مواد شیمیایی گیاهی از قسمت‌های مختلف گیاه استفاده می‌شود.
  • در روش فرآیند ساده، از یک حلال طبیعی برای استخراج عصاره و یا روغن گیاه استفاده می‌شود.

هر دوی این روش‌ها به ایمن‌ترین شکل ممکن رایحه‌های گیاهی را استخراج می‌کنند و به همین دلیل در زمان انتخاب عطر عطرهای ارگانیک و طبیعی بهترین و مطمئن‌ترین گزینه‌ها هستند.

پس از استخراج عصاره‌ها و عطر‌ها از گیاهان، این عصاره‌ها بسته به نوع عطر در الکل‌های ارگانیک یا روغن‌های طبیعی حل می‌شوند. انواع مختلف عطر‌های طبیعی به این صورت طبقه بندی می‌شوند:

عطرهای اسپری‌شونده: پایه‌ی این نوع عطرها الکل اورگانیک است و عطر به صورت اسپری استفاده می‌شود.

عطرهای روغنی رولی: در ساخت این نوع عطرها، عصاره‌های معطر گیاهان با ترکیبی از روغن‌های پایه‌ی بدون بو ترکیب می‌شوند تا رایحه‌های ارگانیک و طبیعی ایجاد کنند. این عطرهای روغنی را می‌توانید با کمک یک رول مستقیم روی پوستتان بمالید.

عطرهای بالم/عطر‌های جامد: این عطرهای جامد از ترکیب روغن‌های پایه، عصاره‌های معطر گیاهی و موم ساخته می‌شوند. این عطرها را می‌توانید درست مثل یک بالم لب با کمک انگشتانتان روی پوستتان بمالید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *